Ny version av AMOS på gång!

• Francois Lionet håller på och utvecklar en ny version av AMOS för modernare datorer som du kan stötta på Patreon. Kolla mer här: https://www.patreon.com/francoislionet

• Kul ide, men undrar hur den står sig mot andra spelmotorer t.ex. Unity och Unreal. Problemet med dessa är att de är ganska komplexa och känns som att springa in i en vägg när du börjar, jag gav själv upp efter någon dags mipplande i Unity så om den är enkel och gör att du kan skapa något kraftfullt fort så visst, tummen upp.

• Har videoconf:at en del med Francois sista tiden - Hjälpt honom med lite annat tjosan. Han är ju en härlig person :) Jag är väl lite nyfiken på AMOS 2, eftersom jag tyckte att AMOS alltid gav direkt feedback och var hyfsat enkelt att komma igång med, med hjälp av exempel och manualer. Jag har en känsla av att hans ambition är mer en lek-platform än något som skall konkurera med befintliga platformar och ramverk för speltillverkning. Det kommer nog vara väldigt nära Amigans AMOS Pro på många sätt. Ställer mig väl (som alltid) lite tveksam till molnifieringen - men FriendOS, som han pysslade med innan, ser ju onekligen lite intressant ut. Det blir vad det blir. Underbart att han får grejja med något han gillar att göra i alla fall :D.

Logga in för att posta

Ser ut som din anslutning till Vintagedatorer - forum om gamla datorer gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.