När får man köpa nr3 av DatorMagazin Retro?

• @Silwer Jag tror att du får ladda ner DMZ-artikeln gratis när du köper/beställer nummer tre på datormagazin.se.

• Ok, det är ju bra isf.

Ska bli kul att läsa #2 så länge.

• Förhoppningsvis har era tidningar kommit idag, annars borde de trilla in imorgon! Berätta gärna vad ni tycker!

• För den som är nyfiken på hur omslagsbilden fotograferades så kanske detta kan vara av intresse… :)

Untitled.png

• @Joacim-Melin hehe :) skapligt seriöst… Låsa in sig i ett rum och röka ganja till den där graden.

Allvarligt. TACK för allt jobb ni gör med DatorMagazin Retro. Det är lite som den en pirrande mage man hade när det hade trillat ner en DMZ i brevlådan när man bodde hemma i barndomshemmet. Jätteintressanta artiklar. Och man måste ju bara ÄLSKA AMOS-skolan :D

• @AiO Det är en rökmaskin men ja - Andreas menar allvar när han plåtar våra omslag. :)

• Jo Amos är kul, jag har Proffesional installerad på min A3000, nu har jag inte lekt med det oå ett tag, men jag gillar det för att man ganska lätt kan göra något på sin Amiga, och det vill man ju:-)

Appropå äkta DMZ, skulle inte första numret gå att ge ut som en reprint, jag inser att det blir i A4 format dock?

Och det måste ju inte vara dagstidningspapper.

Kanske kombinerad ned en framtida Retro DMZ.

Jag är en av dem som inte svalde betet när namnet återkom som en PC tidning, jag tycker inte ens att den förtjänar diskuteras jämfört den riktiga blaskan.

PC är döda ting utan personlighet, man kastar dem på elskroten när de är slut för att aldrig igen ta i dem.

Ok nu är jag kanske lite elak och ful då jag själv har en burk från sent 90tal med ett 3dfx 5500 i, tänkt för gamla Quake mm.
    Där sitter allt i just grafikkortet, 3dfx var härligt stöddiga och jag köpte allt från de första Voodoo man kopplade till 2dkortet från dem 12mb tror jag det hade.

Men struntsamma, en faksimil av nr1 skulle då jag betala för, har aldrig ägt den, men omslaget var ju med i Retro #2 vilket var trevligt.

Jag upptäckte DMZ några nummer senare, hur vi läste de där och det tålde ju inte med det pappret.
    Dock sålde nån kuf många av just de i dagstidningspapper och format i gott skick och de har jag nånstans iaf.

Fö var han Hybner intervjuad i Retro #1, honom hade man ju som husgud då han kunde vara ytterst elak mot dåliga spel?, i tex engelska datorblaskor var ju allting sketbra bara.

Ärlighet saknas ännu, hittar man fel man kan underbygga får man aldrig mer gå på tillverkarens party och äta snittar.

Även om jag är ointresserad av norska DMZ tex i #2 så bra jobb, man kan ju inte hitta det hör på nätet i samlad form, en PC blaska är menlös då all info finns online.

Hoppas Retrotänkandet håller sig, det är ju inte för sent att prata med folket från tiden ännu, visst jag antar att en tryckning kostar en del så att kanske en del måste hamna på nätet.

Ni har iaf återgivit mig intresset igen, ok jag kränger en hel del men jag känner att det är 16 bitarna jag känner mest för trots allt.

Fö gillar jag katter skarpt men kan inte ha nån inneboende här:-(

Angående Gubbdata sim beskrvs i #2, stpr det att de är småbarnföräldrar, ärligt är de från den tud sim beskruvs med copypartyn mm är ungarna vuxna mer eller mindre idag.
    Jag besökte några sånna när det begav sig för Amigan.

• @Silwer Vi har diskuterat att ge ut nummer ett från 1986 igen men det går inte eftersom det inte finns dokumentation sparad på hur/om skribenterna fick ersättning, osv. Det innebär att vi måste kontakta alla som arbetade med tidningen och be om tillstånd och i några fall är de inte ens i livet längre varför vi då måste kontakta dödsboet, osv. Det blir alldeles för meckigt att göra och vi vill inte riskera att åka på en stämning om vi publicerar tidningen igen och sen är det nån som tar illa vid sig för att ett alster de skrev för 30+ år sedan dyker upp igen.

• Trist men jag förstår.

Jag tror den iaf delvis funnits digital?

Inte alls samma aåsak, och jag flrstår inte vad de sköms över, allt måste ju börja nånstans och DMZ var ju lyckad trots allt.

Du får säga om du lägger upp nån artikel från Retro #1 då den inte gpr att köpa längre, ich jag särskilt vill läsa om tidningen i sig och folket kring den.

Som Commodefantast betydee den väldigt mycket för mig och jag var väl i rätt åldersgrupp med då.

• @Silwer Den har aldrig funnits i digitalt format bortsett från scanningarna som finns på dmzarkivet.se.

Vi kommer kanske lägga upp Retro #1 digitalt en vacker dag men just nu finns det inga planer för det. Om det sker så kommer det kosta pengar att ladda ner den. Jag la upp inledningen av huvudartikeln om Datormagazins historia på www.retrodatorer.se så den kan du kolla in där!

Log in to reply