Lite Sinclair.

• 0_1552503460037_DSC_0801.JPG
    0_1552503426279_DSC_0802.JPG 0_1552503486521_DSC_0786.JPG 0_1552503536646_DSC_0801.JPG 0_1552503570365_DSC_0797.JPG

• Sorry för dubbelbilden, den översta har en Zx Spectrum monterad inuti så man får ett riktigt tangentbord, jag hade helt glömt hur det såg ut, mojen ovanpå är en grej man trycker fast för att få två joystickutgångar.
    Zx81 i kartong, fast den ena saknade ytterkartongen tyvärr.
    Några lösa Spectrum, den som sitter i tangenburien körde jag wav filer från en inspelad cd i stället för vandspelare, funkade hehe.
    Den understa är en zx81 klon frpn Hong Kong ingen aning om den funkar, den såg udda ut så jag köpte den ändå, delar väl vissa saker med zx81 minne o sånt.

• Lambda 8300 såg jag på bild nångång för många, många år sen. Fattade inte att det var en Spectrum-klon.

• Ja men de såldes i Sverige, tanken var väl att ge lite mer ön vad zx81an gav med sitt touchtgtbord som är känsligt kan jag lova, de trasslar med åldern även om de går att fixa för den som orkar.

Då var ju Lambda bättre så att säga, men iom c64 ja även zx Spectrum var båda hopplösa.

De sålde en zx80 på tradera säljaren visade typ en bild, och fick 450kr, hade han fixat kablar till TV och visat bilder hade han fått mycket mer.

Troligast är väl att den var trasig

Det sög till i köptarmen, ville alltid ha en zx80 men de var dyra och få i Sverige märkte jag då, idag har de väl dels importrats ich drls spridits nedåt i leden.

Appropå det min Lambda8300 var trasig, brummade bara om man marade på 9v, men den spg lustig ut iaf, och den fick jag såld iaf, kanske nån visste hur man fixade den.

• Sålde en zx speccy och en zx81 nu.

Har fler, men de får ligga så länge, örlugt en dator zx som jag inte kommer överens med, det där tryck på denna knappen får du det tecken och en annan för annat tecken

Mins inte vad de kostade i Sverige när de var aktuella?

Enda kul jag gjort med en jag har i ett spnt Beckmanchassi, spelen fanns som vaw filer så jag brönde dem på cd skiva och kopplade bandarkontaktetna till den, det funkade haha.

Zx81an led av de typiska tangentbordsfelen som man om man orkar kan fixa själv, du vet de är ju bara touchkontakter men ändå måste bordet under dem vara rätt.

Jag har en till undrar hur mycket fel den har, så tja Sir Sinclair var en klurig gubbe men iaf de tidigaste burjarna var junkiga, och de senare hade fan ingen jag vet om.

I UK var det väl annorlunda.

Angående ZX spectrum så är det ju den nordiska versionen som gäller, nån har sålt en del har jag sett om de ens var 48kb är jag tveksam till, importerart helt klart.

Aldrig bilder när de är kopplade till TV men folk köper ändå tydligen.

Den nordiska har rom har med svensk text, vilket jag visade, men folkverkar köpa vad fan som helst.

Guuuud va svårt att koppla eländet til en TV, men det klar kanske engelsk text dyker upp, fattar inte varför det ska ha samma värde sånnt skit är säkert England proppfult med.

Ok det var unga stora oengar, nen klart man ska ha de svensja en jövka 16 bit zx soectrum frpn England anser jag inte ör vörd ett skit.

Log in to reply