Atari TT på väg ut, ska provköras först dock.

• .udag lätt säker ,den på OS in lägga sen och äldre liten en fram få inte lyckades jag och ,upp givit har disken scsi ,denna med grejade jag när uppgradera att sätt billiga inga fanns ,bm8 bara har Den.varm den blev kanske ,med fläkten vid lite
    0_1552502716024_DSC_0812.JPG

0_1552502670183_DSC_0810.JPG 0_1552502689855_DSC_0811.JPG

• Ser inte vad jag skrev och med androidplattan vill den lägga texten hur som helst, iav gulnat tgt bord men svenskt, den fula installering av LED framför HD, scsi HD som givit upp och jag fick inte tag i hjälp där, dvs en liten gammal scsidisk med OS inlagt på, dag kanske sånt ör lätt.
    8mb hara, nen ok såg en som såldes med 2mb ich då tar systemet allt nästan så den kan aldrig använts så, uaf fanns inga billiga kort eller nåt på den tiden jag grejade med denna för att få mer minne, till Falcon fanns det dock.

• Lustigt att den sitter i en MegaSTE-låda.

Såg din annons på Tradera och blev lite sugen men jag vet inte vad jag ska med den till. :)

• Ja jag köpte den den runt 2002 eller nåt och fick den så här, ok den grå färgen gulnar inte som den vita.
    Funktionsmässigt är det ingen skillnad, men lite tråkigt att hårddisken gav upp, idag kan man väl gå från scsi till ide ich sen CF minneskort på dem?

Det är då mest fråga om att få tag i nåt bra OS, jag körde MagiC på den mins jag, tyvärr var minne väldigt dyrt och inget nytillverkat fanns, Falcon hade ett nytillverkat kort som tog pc 30pin minnen så man kunde få 14mb.

Har flr mig att TTn kunde ha 26mb, den var ju i sig snabbare än Falcon, Falcon hade trumfkortet DSP processorn, kunde den utnytjas gav den mycket jämfört med den strypta 030n.

Alla maskiner har wina bra och dåliga sidor har jag lärt mig i modernare tid från att varit total anhängare qv c64 och sedan Amiga till slutet, Atari usch.

Men Falcon slår A1200an i mycket anser jag, om TTn slog A3000 är svårare, den kunde i desktop bara ta ett kort, oftast grafikkort, A3000 är väldigt trång men några kort fick man allt i, utbygnadsmässigt car ST och även dessa svåra att bygga ut, ST var ju knappt tänkt att ändra nånting på.

Amiga var där mer genomtänkt bortsett enorma priser för turbokort och sådant var det trots allt lätt att göra.

Falcon sålee vara till musiker, även den jag har var frpn en studio och har bygts om med lågnivåutgångar bla, den användes för att spela in musik instrument för instrument i realtid, dörför saknar een inre ude HD, de var för långsamma så en extern scsi disk används.

Nåväl, vi får se om nån vill ha TTn, de är ivanluga öht, svenska än ovanligare trots fel färg.
    De kostade ju liksom A3000 en för fögenhet, så det kunee man bara drömma om, även Falcon var ganska dyr här, snikugast med 2mb och ingen HD var 7-8000 har jag flr mug, och då är den oduglig för användnng.

Atari satsade inget på den, jag mins inte hur många som bygdes längre, mins att jag har hört det, få var det, och C lab bygde inte många fler de heller.

Atari ändrade sig hela tiden man droppade Falcon och datorer öht för spelkonsoller, en berömda Jaguar, och det vet vi ju hur det slutade.
    Jag har en helt ny i kartong fö.

Logga in för att posta

Ser ut som din anslutning till Vintagedatorer - forum om gamla datorer gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.