Sälja på ebay?

• Hej
    Jag äger en del gamla retroburkar som tes Atari TT030, Atari Falcon och Amiga 3000

Även en Amiga 600HD med 030 turbokort och en Amiga 1200 med 030 turbokort med originalkartong.

På Tradera käns det som mna får en spottstyver bar för att så få finns som är intresserade, iofs såg jag en risigare A3000 än vad jag har uppe i 5000 nu men man vet ju inte hur det gått till.

På ebay så antar jag att man får utesluta amerikaner osv då de får betala tull och moms som vi från dem antar jag.
    Men inom EU lär ju fler titta på ebay och de behöver ju bar betala frakt och kontakter och 220v är de samma som här.

Har ni några erfarenheter av det här?

Jag kanske inte säljer allt men säg TT030 burken, och man får 1500 spänn på Tradera, dels kostade de över 25000 nya så få finns och Atari bygde ingen snabbare dator då den är äkta 32bit och inte bakåtkompatibel som tyvärr Falcon är.

Jag har en hel del 8bit och 16bit av lägre nivå med, jag skulle äga lal Amiga tänkte jag men det misslyckades med Amiga 4000/040 som alltid var dyra, och Amiga 1000 har jag sålt redan.

• Jag har köpt en del på eBay genom åren och priserna där tycker jag ligger i linje med de på Tradera, där Tradera faktiskt kan vara aningens högre än på eBay till och med. Sen får man givetvis lägga till frakt och eventuellt tullavgifter också om man handlar utrikes från.

• Frn usa får du lägga till moms med, gäller alla länder utanför EU.
    De priser jag sett Atari Falcon eller en TT030 gå för tom i halvrisigt skick har jag aldrig sett betalas i Sverige
    Jag tror det beror oå få intressenter och samlare här, jag menar ta en koll på ebay på sold listings.
    De som gått högst var väl i nyskick men även fungerande burkar i lägre skicknivå har sålt för priser som jag inte tror någonsin den finaste liknande sålts för här.
    Ok, få exemplar ligger ute på ens ett år på Tradera av de ovanligare modellerna.
    Jag känner mig tveksam att sälja sånt här på Tradera, men vad vet jag, har nog aldrig sett en Falcon säljas där i modern tid.

På ebay kan det vara över tiotusen spänn liksom.

• Retrogrupperna på Facebook är ett bra tips annars. Där finns det folk som har koll… och pengar. En Falcon i OK skick ska inte gå under 10’. Jag såg en riktigt svinig Mega STE på Tradera för några månader sen. Skitigt tangentbord och hela datorn var allmänt äcklig. Tror den hade 5000 spänn som utgångspris och den låg bra länge innan den försvann från Tradera.

• Jag blev nog avstängd från den där facebook gruppen, många ville ha mina grejor, men snobbar irävde att man hade aktivt konto på FB med all info, vad det nu har för betydelse, jag använder inte FB öht för nåt.

Annars kunde man auktionera där, jag tänkte bara fixa mer bilder, men tydligen skulle typ 10% av användarna inte köpa en skruv av mig pga kontot eller att de inte trodde vad jag skrev rakt av.
    Inga varningar eller ett skit först ens, så det får väl bli Tradera då, lite trist då det fanns många kunniga där.

Sitta på Facebook och vara överlägsen är kul i sig iofs, finns väl inte mycket lägre skit att använda än nåt där man ska uppdatera när man sitter på skithuset eller äter, vilket tydligen andra ska ha stort intresse för dessutom.
    Jag får sätta prisnivåer för första gången antar jag, Tradera är ett lotteri tyvärr, och så har man 10% att betala med sen til dem:-)

Ska börja med an Atari TT030 men måste ta bilder, och med skärm först, begriper inte hur folk kan hoppa över det om det ju är möjligt, då kan ju folk se att den funkar.

Det vore ju trevligt om samlare köpte med och inte sånna som bara kränger vidare utomlands.

Logga in för att posta

Ser ut som din anslutning till Vintagedatorer - forum om gamla datorer gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.