Macintosh Performa 450

• Har ärvt farsans gamla Macintosh Performa 450, komplett med skärm, tangentbord och mus. Finns det intresse för någon att köpa den? Annars blir det EBay eller så. Kom med ett bud! Den finns i Piteå och kan skickas. 1_1547109816296_0817C1E8-7157-4484-985D-65A89971CA34.jpeg 0_1547109816295_3D39AD49-9094-4CAE-B228-EAC5433CB4B0.jpeg

• Är det en Motorolaburk kanske man kan glo på den, men den är för ny kanske.
    Annars är de värdelösa imo.

• Det sitter en Motorola 68030 i den.

• Jag mins att jag sökte en med 040 ett tag, en kille bara några mil från mig hade en, ja alltså en sån med datorn inbygd i skärmen.
    Iaf blev det aldrig nån affär synd nog.

Gamla Mac med 030 har jag hittat på sopstationen npgra gånger och plundrat på cpu och matteprocessor och minnen.
    Hårddisk med ofta.

Man fick inte ta stort skrot därifrån på den tiden idiotiskt nog, fanns en övervakande karl där.
    Idag är det mer recycling men nu är det slut med klassiska datorer med.

Det enda jag lyckades smita iväg med var en SGI Indy, den startar o spelar nån melodislinga, men kontakten för skärm är inget jag sett förr, så jag har aldrig kunnat prova den, en konverterkabel till PC moniitor kostade mycket mins jag, men jag har den kvar, blått snygg i sin blåa låda.

Ok de var väl bara mindre arbetstationer och inga 3D skapande monster förr sin tur, den har en RISC cpu iaf, men mins inte modell.

Nåväl den där 040 Macen var den enda jag velat haft, och nu måste även de här vara värda nåt, som sagt de hamnade pp sopstationen då för 15år sen, men en fungerande nu måste nån vilja ha, de är ju klassiska i sin stil.
    Din desktop känner jag inget för, men andra kan ju göra.

Logga in för att posta

Ser ut som din anslutning till Vintagedatorer - forum om gamla datorer gick förlorad, vänta medan vi försöker att återansluta.